Vad gör jag om jag angett fel kontouppgifter vid uttag?
Informationen du anger vid ett uttag skickas till banken i sin helhet. Om de inte kan genomföra ditt uttag med den information du angett returneras uttaget automatiskt till ditt Paysonkonto. Detta sker normalt inom en bankdag men kan ta upp till 14 bankdagar om det rör sig om ett uttag till ett utländskt bankkonto.
Du meddelas via e-post när uttaget har makulerats och kan därefter göra om det. Kontrollera då noggrant hur många siffror som ska ingå i ditt clearingnummer respektive kontonummer, vilket clearingnummer du ska ange etc. För att få besked om hur du ska ange denna information bör du prata med din bank för bästa hjälp. Du kan även kontrollera att ditt svenska clearingnummer är korrekt på den här sidan.
Fem tips för att komma igång med din e-handel
June 19, 2023
Nyhet! Säkrare transaktioner med QR-koder
May 6, 2020
Nyhet! Fler betalkort kan nu betala med Payson
February 4, 2021
Månadens E-butik: Gabriel Forss!
January 12, 2022
Nyhet! Förenkla bokföringen med mer information om moms
May 11, 2016
Payson lanserar ett verktyg som hjälper e-handlare att välja rätt e-handelsplattform
March 22, 2017