Jobba på Payson

Lediga tjänster:


Kreativ marknadsassistent som brinner för sociala medier

Är du i början av din karriär som marknadsförare och redo att ta nästa steg? Ta chansen att kombinera ditt intresse för entreprenörskap, kommunikation och sociala medier!

 

OM OSS

Payson hjälper privatpersoner och företag att ta betalt smart på nätet. Idag är vi ca 25 personer som sitter i nybyggda lokaler vid Friends Arena och Mall of Scandinavia i Solna.

 

ARBETSUPPGIFTER

Vi söker dig som är junior och vill arbeta med copy, bilder och sociala medier hos oss på Payson, både mot privatpersoner och e-handlare.

Som kreativ marknadsassistent kommer du att bli en del av Paysons marknadsavdelning och bland annat jobba med företagets digitala kanaler och kommunikationen via sociala medier såsom Facebook, LinkedIn och Instagram. Du kommer även att understödja Paysons marknadschef med löpande arbetsuppgifter, jobba med SEO, skriva copy, pressreleaser och administrera utskick av nyhetsbrev. Vidare kommer du att stötta arbetet vid exempelvis reklamkampanjer, event och produktioner.

Arbetsdagarna präglas av varierande arbetsuppgifter och tjänsten passar dig som brinner för digital och traditionell marknadsföring, har bra koll på sociala medier samtidigt som du tycker om att skapa engagerande content för både breda och nischade målgrupper. Ett krav är att du är bra på att formulera och uttrycka dig i skrift.

 

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som är nyutexaminerad eller har något års erfarenhet inom reklam, media, grafisk formgivning eller kommunikation och har ett stort intresse för kommunikation och budskap.

Som person är du driven, snabblärd och har ett sinne för ordning och reda. Då det är många olika arbetsuppgifter som ska utföras och du parallellt kommer att jobba med flera projekt samtidigt är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt. Det är också viktigt att du är kreativ och har förmågan att komma med idéer och koncept som kan generera awareness för Payson i Paysons målgrupp via exempelvis sociala medier och nyhetsbrev.

Då en stor del av tjänsten handlar om att representera företaget utåt på digitala plattformar är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera i skrift. Vidare är en god samarbetsförmåga och en ödmjuk och öppen personlighet ett måste.

Du ska ha goda datorkunskaper och vara en van användare av Microsoft Officepaketet. Du bör också kunna behärska bildredigeringsprogram såsom Photoshop, InDesign och Illustrator då en del av arbetsuppgifterna innefattar att ta fram och redigera bilder. Det är meriterande om du tidigare arbetat i WordPress och har erfarenhet att bildredigeringsprogrammet Photoshop.

Start: Omgående
Placering: Solna
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt ök

Sök tjänsten genom att mejla jobb@payson.se. Märk ditt mejl med ”Marknadsassistent”. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan därför stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ladda ner som dokument


Säljare till en av Sveriges ledande betaltjänster

Är du i början av din karriär inom account management och redo att ta nästa steg? Ta chansen att kombinera ditt intresse för e-handel, kommunikation och försäljning!

 

OM DIG

Vi söker dig som vill ha kul på jobbet, uppskattar att jobba målfokuserat och som går igång på att nå uppsatta mål. Du är noggrann och utåtriktad med stor social kompetens och är en skicklig relationsbyggare med alla typer av människor. Du ska tycker också om att per telefon och e-post kontakta befintliga och potentiella kunder och är intresserad av att förstå dina e-handlares verksamhet och behov.

Du ska också tycka att det är roligt att hitta lösningar för att nå ett specifikt kundsegment, utvärdera bearbetning av kundsegment och komma med förbättringsförslag för att nå ännu bättre resultat. Du är kvalitetsmedveten med relevant eftergymnasial utbildning och några års arbetslivserfarenhet, gärna från försäljning eller e-handel.

 

DIN PROFIL

Utbildning: Eftergymnasial utbildning kortare än två år är meriterande
Språk: Engelska, norska, danska, finska och ryska är meriterande

 

DINA ARBETSUPPGIFTER

Vi söker dig som vill arbeta heltid med försäljning och account management mot såväl befintliga e-handlare som e-handelsstartups hos oss på Payson. Många av våra e-handlare är nya entreprenörer som precis kommit igång med sitt företagande inom e-handel. Ett plus är därför att du har hyfsad koll på startupvärlden samt är intresserad av e-commerce.

Som Junior Account Manager kommer du att bli en viktig del av Paysons Sälj- och marknadsteam som idag består av sex personer och rapportera direkt till CMO. Du kommer att jobba både mot Paysons befintliga kundbas men också bearbeta nykunder samt vara involverad i kundvård. I teamet kommer du att vara en nyckelperson i alla nykundsbearbetningsprojekt.

Payson expanderar just nu till andra marknader och av den anledningen är det meriterande om du utöver svenska och engelska behärskar finska, danska eller norska. Då en stor del av tjänsten handlar om att på olika sätt representera företaget gentemot befintliga och potentiella kunder är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Vidare är en god samarbetsförmåga och en ödmjuk och öppen personlighet ett måste.

Ett krav är att du är bra på att formulera och uttrycka dig i skrift.

Start: Omgående
Placering: Solna
Anställningsform: Tillsvidare, heltid
Lön: Enligt ök

Sök tjänsten genom att mejla jobb@payson.se. Märk ditt mejl med ”Junior Account Manager”. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan därför stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ladda ner som dokument