Öppettider i påsk

Under påsk har vår telefonsupport avvikande öppettider.

Skärtorsdagen: 09:00-12:00
Långfredagen: Stängt
Annandag påsk: Stängt

Det går självklart bra att skicka in din fråga via kontaktformuläret under dessa dagar istället.

Glad påsk önskar Payson!

Nu erbjuder vi fler banker i Payson Checkout och ökar samtidigt andelen slutförda köp. Med Trustly som val för betalningar med internetbank kan konsumenter utföra direkta banköverföringar med Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken samt Sparbanken Syd (och dessutom flertalet utländska banker där valutan växlas automatiskt för internationella kunder). Självklart är det lika säkert och enkelt som tidigare då tjänsten stödjer Mobilt BankID. Du kan redan nu se uppdateringen i Payson Checkout!

Läs gärna hela nyheten i vårt nyhetsrum här.

De mobila betalsätten blir allt mer populära, därför är vi på Payson glada över att det nu är möjligt att betala sin faktura med Swish! Alla de fördelar som finns med ett fakturaköp kommer självklart att finnas kvar. Payson agerar en trygg mellanhand så att du får hem varan först, innan det är dags att betala.

För dig som funderar på att starta e-handel och letar efter en betallösning med ett mobilt betalsätt kan läsa mer om vår mest populära kassalösning Payson Checkout 2.0 här.

Läs gärna mer i Paysons nyhetsrum.

Vi och Svea Ekonomi frågade några e-handlare som funnits i branschen ett tag om deras bästa tips för hur man lyckas med e-handeln.

E-handlarnas bästa tips för att starta e-butik

1. Ha självförtroende!

Sandra, Lash for Lash: I dag finns det mesta att köpa på nätet, din grundidé behöver därför inte vara unik. Det viktigaste är att du tror på din idé och hittar ett sätt att differentiera din e-handel från konkurrenterna.

2. Håll det simpelt!

Peter Rosvall, Bygghemma: Med dagens teknik är det lätt att sväva iväg, men för att lyckas med sin e-handel är det viktigt att inte glömma bort det viktigaste. Rätt pris, bra leveranstider och hög servicegrad. Det kommer man långt på.

3. Be om feedback!

Pauline Grindvall, My Perfect Day: Be så många som möjligt tycka till om er e-handel. Vad funkar bra och vad funkar mindre bra? Inte bara familj och vänner utan gärna andra också. Det är viktigt att design, användarvänlighet och helhetsupplevelsen håller hög nivå.

4. Var tydlig!

Fredrik Hudson, Spraycan: Var tydliga med vilken typ av e-handel ni driver. Konsumenter har dåligt tålamod och lämnar snabbt din e-handel om de inte får indikationer på att de hamnat rätt direkt.

5. Skäm bort dina stamkunder!

Sandra, Lash for Lash: Ta hand om dina återkommande kunder. Ha poängsystem eller liknande som genererar ett värde för kunden. Det är lättare att behålla gamla kunder än att skaffa nya sätt att differentiera din e-handel från konkurrenterna.

Nu kan du som vill lära dig mer om e-handel, konsumtionsmönster, digital marknadsföring och mycket mer anmäla dig till vårens seminarier som vi har tillsammans med Svea Ekonomi! Första stoppet är i Göteborg & där vi har med oss Felicia Lagerwall och Emma Lindgren, två riktiga fenor på Influencer Marketing, digitala trender och konsumtionsmönster.

Seminariet är kostnadsfritt och vi bjuder även på lunch. Missa inte möjligheten att lära dig massor med ny kunskap och knyt kontakter med övriga deltagare. Vi är självklart på plats och pratar gärna e-handel med dig!

Tid: 12:00-14:00
Plats: Elite Park Avenue, Kungsportsavenyn 36–38, Göteborg
Ingår: Lunch

Anmälan sker här. Vi ses!

Emma Lindgren
Emma är en e-handelsexpert med över 10 års erfarenhet av digitalisering och marknadsföring. Hon älskar entreprenörskap, innovation och coachar samt föreläser även för startups hur de får mest valuta för sin marknadspeng och maximerar sin försäljning. Emma kommer att prata om vart e-handeln och konsumtionen är på väg, varför gränsen mellan e-handel och traditionell handel snart har suddats ut och varför det är viktigare än någonsin att ge kunderna vad de vill ha, när de vill ha det.



Felicia Lagerwall
Felicia är en av Sveriges mest erfarna personer inom Influencer Marketing och har ett brett nätverk bestående av starka influencers. Hon har hjälpt flera svenska företag att driva konvertering och uppnå goda resultat via just influencers. Felicia är idag en av grundarna av podcast & influencerbyrån Make Sense Media och hon älskar att föreläsa och debattera om ämnet. Missa inte när hon delar med sig av sin expertis om hur du i just podcasts når ut med rätt budskap till rätt målgrupp.

Ni kanske minns vinnarna i tävlingen som vi anordnade tillsammans med Svea Ekonomi? Young E-business of the Year är tävlingen som lyfter unga digitala entreprenörer och det var CleverBook UF som kammade hem vinsten i fjol. De fick ett stipendium på 10 000 kr för att kunna utveckla sin idé ytterligare. Vi var så nyfikna på hur arbetet har gått med deras block som ska underlätta matematikstudierna och fick därför en liten uppdatering från duon i CleverBook UF.

Hur kom ni i kontakt med tävlingen första gången, och vad fick er att ställa upp med er affärsidé?
– Vi läste om den genom ett mejl som våra lärare skickat ut. Vi tycker verkligen om vår affärsidé, och även om vi inte hade kommit så långt i vårt företagsdrivande när vi anmälde oss, så ville vi bara ta chansen! Vi visste inte alls vad det skulle leda till, säger Ruzanna från CleverBook UF.

Ruzanna & Evelina har sedan vinsten jobbat vidare på att utveckla blocket för att kunna sälja det. Vinsten öppnade upp flera möjligheter när det kommer till design och produktion, att producera och beställa ett block kostar. De har i början av sitt UF-år letat efter tryckerier som prismässigt fungerar för affärsidén. Designen av blocket är helt klar och är ett av de moment som tagit längst tid.

– De allra första blocken får vi se inom 1–2 veckor, vilket är otroligt spännande! Vi har arbetat mycket med att få igång en hemsida också, däremot blev att få klart designen högsta prioritet så den har fått legat på vänt ett litet tag.

Målet för CleverBook UF är att få ut produkten till försäljning. Framöver kommer de se hur de kan vidareutveckla blocket för att det ska bli så eftertraktat som möjligt även om de direkt märkte att responsen på blocket var väldigt positiv när medier publicerade om deras vinst i tävlingen.

Att fler fick upp ögonen för tjejernas smarta affärsidé är inget som förvånar oss. Vi tror att CleverBook UF kommer att göra succé! Glöm inte att följa dom på Instagram, där publicerar de kontinuerligt om deras resa. Kika in hos @cleverbook_uf! De har också publicerat bilder på hur designen av blocken nu ser ut!

PS. Vi kommer tillsammans med Svea Ekonomi att stå på mässan Entreprenörskap på riktigt 19–20 februari, mässan äger rum på Stockholmsmässan. Kom gärna och säg hej till oss eller kika på alla fantastiska UF-företag som ställer ut, vi står i monter B07:84!