Låt kollegan eller den ekonomiansvarige för ditt företag komma åt ditt konto genom att ge dom en särskild kontoåtkomst med olika typer av behörigheter. Vi har lyssnat på våra kunders önskemål om att kunna dela sitt konto med andra. Nu kan du som är ägaren av kontot bjuda in e-postadresser som du vill ska kunna hantera vissa delar av ditt konto, kanske för att ta ut bokföringsunderlag, eller för att markera ordrar som skickade?

Mer information om hur du går till väga hittar du när du loggar in på ditt konto.

Grundaren bakom Christyle.se säljer smycken till förmån mot bröstcancer. Christine däremot är en hjältinna året runt eftersom du alltid kan köpa hennes smycken som bidrar till välgörenhet. Läs gärna vidare om Christine och hennes story bakom e-butiken!

”Ända sedan jag var liten har jag tyckt om att vara kreativ och pyssla. Efter gymnasiet fick jag en mindre livskris och smyckestillverkning blev som terapi för mig. Då insåg jag att jag ville försöka slå ihop min hobby med min dröm om att driva eget företag, så Christyle.se startades år 2011. Att det blev just välgörenhetssmycken var för att jag vill vara med och bidra till en bättre värld. Jag tycker att vi ska ta bättre vara på våra medmänniskor, djur och natur. Därför har jag valt ut förmånstagare inom alla dessa områden.

Bröstcancer är den vanligaste cancerformen bland kvinnor och det har förekommit flera fall i min egen släkt. Därför var det självklart för mig att vilja bidra till en förändring. I webbutiken hittar man bröstcancersmycken året om men under oktober månad lägger vi extra fokus på dem. Under 2018 samlade vi in 10 844 kr till Bröstcancerfonden och totalt sedan starten har vi med hjälp av våra kunder donerat över 185 000 kr till välgörenhet!

Vi tycker verkligen att du som vill bidra till insamlingen åt Bröstcancerfonden ska passa på att handla ett fint smycke! Du hittar alla smycken som bidrar i kampen mot just bröstcancer här.

Vi har fått äran att prata med vår kund Our Padel Story! Låt dig inspireras av både deras e-handelsresa och deras stora intresse; padel!

Hej! Vilka är ni bakom OurPadelStory.com?
Vi är båda uppväxta i Malmö och jämnåriga, möttes första gången under gymnasietiden. Jag, Anders Stenquist, har under hela uppväxten spelat tennis och även en del squash, padel är därför en perfekt kombination för mig. Our Padel Story är ett ”Passion Project”. Mitt vanliga arbete är som VD på SLT Industrial Components. Min långa erfarenhet från produktion har varit en tillgång när vi började projektet med att ta fram padelracket.

Den andra hälften av företaget består av Jens Lavesson. Sportslig bakgrund med fotboll och badminton men intresse för all sportutövning, numera dominerar klart padel följt av fotboll. Civilingenjör med lång erfarenhet inom produktutveckling och projektledning från flertal olika branscher och utvecklingsprojekt som bidragit och förenklat vid uppstarten av Our Padel Story. Mitt vanliga arbete är på universitetssjukhuset i Lund inom medicintekniskt område. Prioriterar träning för att må bra och hålla kroppen frisk samt för att vinna fler padelmatcher.

Hur kom det sig att ni startade Our Padel Story?
Idén om att starta Our Padel Story föddes på en lunch under augusti månad 2017. Vi hade både börjat spela padel och gillade sporten skarpt. Vi tyckte att de flesta racketen på marknaden var alldeles för dyra. Vid den tiden kostade de flesta racketen 2000–3000 kr samt designen på racketen på marknaden var inte speciellt tilltalade enligt vårt tycke. Med kompletterande bakgrund ihop så bestämde vi oss att ta fram ett eget padelracket.

Vad har responsen varit på era produkter?
Responsen har helt klart varit positiv. Padelsporten växer lavinartat och människor vi möter tycker det är spännande med ett svenskutvecklat padelracket. Vår största utmaning är att vi har begränsad marknadsföringsbudget och därmed har svårt att få ut budskapet om vår produkt. Konkurrens på marknaden innebär att vi slåss med stora drakar som Wilson, Adidas och Babolat med flera, vilket samtidigt är ”moroten” när vi har en egen unik produkt.

Vad tycker ni är viktigt att tänka på när man startar en webbshop?
Det viktigaste när man startar en webbshop, är inte webbshopen specifikt utan att man har en produkt som man tror att marknaden vill ha och efterfrågar. Produkten är det primära och viktiga och webbshopen är därmed bara en kanal att sälja produkten i.

Vilka är era bästa tips när man ska starta webbshop?
Om du inte kan e-handel bra själv, träffa då människor som kan hjälpa er att komma igång. Lär er inte allt själv utan satsa på att ta fram en bra produkt att sälja. Det finns de som är specialister på att bygga webbshopar så använd dem vid behov. Vi tycker det är extra kul att hålla på med vårt stora intresse padel, vilket troligtvis gör både resan och arbetet enklare. Att samtidigt få utvecklas och utmanas i arbetet med nya moment som till exempel reklamfilm med produktplacering har varit otroligt givande och något som vi hoppas ger ringar på vattnet för vår försäljning.

Vilka fallgropar ska man se upp med?
Vi har varit noga med struktur och tidsplanering, ordning är viktigt och ökar effektiviteten. Utvecklingsfasen av produkt är tidskrävande och oväntade situationer dyker alltid upp, lägg tid på att göra en ordentlig analys, ”Robust Design”, samt styr de parametrar som är möjliga för att nå bästa resultat. Utnyttja tidigare erfarenheter så att inte tid spills i onödan. Proaktivt och aktivt arbete framför passivt beslutsfattande är vårt motto.

Vad fick er att välja Payson Checkout som betallösning?
Vi valde Payson för att de var väldigt smidiga att ha att göra med. De kändes som vi fick en personlig service och var i trygga händer. För en Start-Up är det också väldigt bra att kunna få endast rörliga kostnader.

Vilken trend tror ni kommer vara viktig att haka på under 2019–2020, för den som inte gjort det än?
Padeltrenden såklart. Har man inte börjat spela padel än så är det dags nu. Vi rekommenderar givetvis alla att köpa ett padelracket från Our Padel Story och komma igång direkt.

Vad är er framtidsvision? Vad händer härnäst och vart är ni om fem år?
Vi lanserar inom någon vecka vår tredje modell. Fram till nu har vi mest sålt i Sverige men vi håller på att öppna upp så att det ska gå att handla från hela EU, detta ska vara klart under 2019. Vi tittar även på att ta in riskkapital som möjliggör en snabbare expansion.

Duon bakom Our Padel Story har skapat en rabattkod till dig som är sugen på att testa padel, med koden ”payson20” får du 20% rabatt samt fri frakt vid köp av padelracket. In och shoppa här!

Sommaren lider mot sitt slut och vi smygstartar hösten och alla de viktiga saker du bör tänka på när det kommer till att sälja mer i webshopen. Läs nedan för våra 5 viktigaste tips inför hösten!

1. Black Friday. Årets största shoppingdag går inte att missa. Planera i god tid för att inte gå miste om köpglada kunder! Se om du också vill förlänga shoppingdagen till ”Black Weekend” eller ”Black Week”, glöm heller inte Cyber Monday! Denna dagen är lika viktig som Black Friday, vissa behöver lite betänketid och handlar istället på måndagen.

2. Julhandeln. Svenska konsumenter handlar sina julklappar på nätet, både i tid och i sista minuten. Förbered därför e-butiken i god tid! Lägg in nya produkter till julförsäljningen i god tid eftersom vissa redan handlar julklappar i oktober. Glöm inte att du måste leverera inom den tid du anger på hemsidan!

3. Mobilvänlighet. Konsumenter gör sin research på språng. Därför behöver din hemsida fungera minst lika bra (om inte bättre) i en mobiltelefon – annars kommer kunden att gå vidare till nästa butik. För att hamna bra till i sökresultaten (SEO) på Google måste du också ha en mobilvänlig sida! Glöm inte att ha en snabb checkout så att kunden kan genomföra köpet snabbt och smidigt i sin mobiltelefon med endast några få klick!

4. Marknadsföring. För att nå ut till din målgrupp under höstens alla shoppingfyllda storhelger behöver du planera din marknadsföring. Det finns mängder av sätt att nå ut till din målgrupp; nyhetsbrev, sociala medier, retargeting, SEO-anpassa texter etc. Börja i god tid med planeringen; få kunderna att komma ihåg dig & ditt erbjudande!

5. Kundservice. Kunderna förväntar sig att få bra kundservice om de behöver hjälp. Tänk på att kunna ge kunderna snabb återkoppling! Du kanske behöver förstärka bemanningen kring de större shoppingdagarna för att ge det bemötande som kunderna efterfrågar? Ett integrerat chattfönster direkt på hemsidan är ofta uppskattat. För att undvika frågor kan du se till att ha en ordentlig FAQ med svar på de flesta frågor som kunderna kan tänkas ha!

Vill du få inspiration? Kika in konkurrenterna och se vad dom gjort, och gör det sedan lite bättre. Det är ingen idé att kopiera rakt av – ingen gillar en härmapa & du vill ju sticka ut ur mängden! Men genom att kika på andra med liknande e-handel kan du bli ännu vassare. Det är hård konkurrens på nätet så det gäller att du hittar din nisch och ditt säljargument som får kunderna att välja just dig.

Lycka till!
/ Vi på Payson

Det händer tyvärr fortfarande att både företag och privatpersoner utsätts för bedrägerier av olika slag. Det kan vara svårt att undvika dessa helt, men det finns några hållpunkter att eftersträva för att förhindra att bli utsatt för bedrägeri på nätet. Våra tre bästa tips är att:

1. Kolla in e-butiken & gör din research. Är butiken pålitlig? Kolla efter kontaktuppgifter, organisationsnummer och ”trustbadges” i form utav logotyper från betal- och fraktleverantörer.
2. Använda en säker betallösning vid köp och sälj. En välkänd betalleverantör gör att du både kan sälja & handla tryggt på nätet.
3. Kolla på mejladressen! Har du fått ett mejl som ser pålitligt ut? Mejladressen kan ge dig ledtrådar om mejlet du fått faktiskt kommer från den du tror, eller om det är någon som försöker lura dig på känsliga uppgifter eller vill att du ska betala bluffakturor.

Det finns många olika typer av bedrägerier på nätet. Var vaksam och fråga någon om du är osäker. Skulle du ändå råka ut för bedrägeri är det viktigt att du självklart polisanmäler detta!

Våra produkter är säkra och kan användas av både företag & privatpersoner. Kontakta oss om du vill veta mer.
Happy (and safe) shopping!

Appen gör det enkelt för dig att hålla koll på dina transaktioner vart du än är, eller om du snabbt vill överföra pengar till någon. Det är också smidigt att se och betala sina fakturor direkt i appen med det mobila betalsättet Swish! Trygga & smidiga betalningar från start till slut helt enkelt. Faktura är ett av de vanligaste betalsätten idag, främst på grund utav tryggheten med att få hem sina varor innan köpet behöver betalas. Känner du igen dig?

Ladda ner vår app direkt! Den finns tillgänglig i App Store och Google Play.

Du som är e-handlare får gärna läsa mer om fakturabetalning hos Payson här!