Hur fungerar Payson köparskydd?

Om din beställda vara inte levereras som avtalat omfattas du av Paysons köparskydd som ger dig extra trygghet. Det innebär att vi vid behov hjälper dig och butiken du handlat hos att komma fram till en lösning eller att du får pengarna tillbaka. I första hand ska du vända dig till butiken vid eventuella problem och frågor om din order. Observera att butikens köpvillkor och villkor för återbetalning gäller företrädelsevis och köparskyddet kan inte användas för att påkalla garantier som inte erbjudits i köpvillkoren. För att använda köparskyddet kontaktar du kundtjänst och rapporterar problemet samt lämnar de uppgifter som efterfrågas.

Paysons köparskydd gäller endast för konsumenter vid köp av fysiska varor och vid betalning i Paysons betaltjänst med omfattade betalsätt som indikerats vid betalningstillfället. Köparskyddet gäller inte vid köp av icke-fysiska varor så som evenemang och tjänster eller för köp mellan näringsidkare. Du måste ha varit tillgänglig för att ta emot leveransen alternativt följt instruktioner för utlämning hos ombud som de meddelats dig.

För att undvika förseningsavgifter vid betalning mot faktura under tiden du och butiken löser ett problem kan du själv förlänga betaltiden inne på ditt konto på Payson vid det aktuella köpet, eller höra av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig.