Vad händer om jag inte får någon vara?
Om säljaren inte skickat varan och inte meddelat att varan har skickats inne på sitt Paysonkonto inom fem arbetsdagar efter att betalningen registrerats återbetalas pengarna automatiskt till köparens Paysonkonto.
Om säljaren har skickat varan men köparen inte fått den inom 8 dagar från avsändardatum har köparen rätt att ange varan som utebliven inne på Paysonkontot. Betalningen blir då låst tills köpare och säljare kommit överens om hur affären ska fortskrida. När parterna är överens kan den ena parten enkelt låsa upp betalningen till sin motpart.
Vid behov kontakta Paysons kundsupport för rådgivning. Säljaren är i enlighet med Köplagen ansvarig för att varan levereras till köparen.
Fem tips för att komma igång med din e-handel
June 19, 2023
Nyhet! Registrera ditt företagskonto med BankID
February 3, 2017
Förbättring i flödet för betalningar med internetbank
April 9, 2019
Nyhet! Nu kan alla kunder som använder WooCommerce uppgradera till Payson Checkout
August 30, 2016
Ny grafik tillgänglig för Paysons e-handlare
July 11, 2017
Nyhet! Payson och WyWallet inleder samarbete kring mobila betalningar
November 11, 2014