Vad händer om jag inte får någon vara?
Om säljaren inte skickat varan och inte meddelat att varan har skickats inne på sitt Paysonkonto inom fem arbetsdagar efter att betalningen registrerats återbetalas pengarna automatiskt till köparens Paysonkonto.
Om säljaren har skickat varan men köparen inte fått den inom 8 dagar från avsändardatum har köparen rätt att ange varan som utebliven inne på Paysonkontot. Betalningen blir då låst tills köpare och säljare kommit överens om hur affären ska fortskrida. När parterna är överens kan den ena parten enkelt låsa upp betalningen till sin motpart.
Vid behov kontakta Paysons kundsupport för rådgivning. Säljaren är i enlighet med Köplagen ansvarig för att varan levereras till köparen.
Payson launches mobile payments
November 10, 2014
New dynamic pricing model for e-retailers that use Payson Checkout 2.0
September 14, 2016
News! Users of Magento 1.9 can now upgrade to Payson Checkout 2.0
January 31, 2017
News! Now, all customers using WooCommerce can upgrade to Payson Checkout 2.0
August 30, 2016
News! You can now use Hemsida24 with Payson Checkout 2.0
May 30, 2016