Vad händer om köparen inte godkänner varan?
Om köparen inte alls agerar inom sin tidsfrist på 8 dagar betalas pengarna ut till säljaren. Om köparen däremot reklamerar varan är denne skyldig att skicka varan i retur inom sin tidsfrist.
Alla tidsfrister är alltid tydligt utsatta på båda parters Paysonkonton (se detaljer för det aktuella köpet på ditt Paysonkonto) och information om köpet skickas kontinuerligt ut till båda parter via e-post.
Köparen återbetalas inte förrän du som säljare har fått tillbaka varan och godkänt returen. Du har rätt att neka returen om ni inte är överens varvid pengarna låses i Paysons system och parterna får diskutera sig fram till en lösning. När parterna är överens kan den ena parten enkelt låsa upp betalningen till sin motpart. Vid behov kontakta Paysons kundtjänst för rådgivning.
Fem tips för att komma igång med din e-handel
June 19, 2023
Flera plattformar i kö för att lansera Payson Checkout 2.0 – först ut är Quickbutik
April 29, 2016
Nyhet! Payson Checkout nu tillgängligt för Visma Webshop
December 6, 2016
Payson med i tidning för nya företagare
February 12, 2020
Nyhet! Nu kan du som använder Magento 1.9 uppgradera till Payson Checkout
January 31, 2017
Nyhet! Aktivera BankID-krav för köp med faktura
January 15, 2021
Mer intressant läsning
Varför du ska använda dig utav abonnemangsbetalningar i webbshopen
Att använda sig utav abonnemangsbetalningar är smidigt om du säljer prenumerationstjänster, exempelvis matkassar, boxar, medlemskap eller annat. För dig som funderar på att börja sälja någon slags prenumerationstjänst har mycket …