Vad händer om jag inte får någon vara?
Om säljaren inte skickat varan och inte meddelat att varan har skickats inne på sitt Paysonkonto inom fem arbetsdagar efter att betalningen registrerats återbetalas pengarna automatiskt till köparens Paysonkonto.
Om säljaren har skickat varan men köparen inte fått den inom 8 dagar från avsändardatum har köparen rätt att ange varan som utebliven inne på Paysonkontot. Betalningen blir då låst tills köpare och säljare kommit överens om hur affären ska fortskrida. När parterna är överens kan den ena parten enkelt låsa upp betalningen till sin motpart.
Vid behov kontakta Paysons kundsupport för rådgivning. Säljaren är i enlighet med Köplagen ansvarig för att varan levereras till köparen.
Fem tips för att komma igång med din e-handel
June 19, 2023
Tre tips som ökar försäljningen på din hemsida!
May 20, 2018
Nyhet! Kunder kan nu få sin faktura med post
October 9, 2018
Prestaworks gör nu e-handel ännu smidigare!
September 13, 2018
Nyhet! Förenkla bokföringen med mer information om moms
May 11, 2016
Nyhet! Fler betalkort kan nu betala med Payson
February 4, 2021